14 Dagen Retourneren
Webshop bestellingen
Retourneren aan 1Bed kan binnen 14 dagen. Retouren worden uitsluitend in behandeling genomen wanneer de bestelling ongeschonden en, indien mogelijk, in de originele verpakking en in stevige verzenddoos worden geretourneerd. Wilt u het product retourneren?
Download hier het retour formulier:
Deze dient u volledig in te vullen en mee te sturen met uw zending. Na ontvangst van uw retourzending wordt deze behandeld en verwerkt. Indien aan de voorwaarden is voldaan wordt het betaalde bedrag binnen 14 dagen teruggestort op uw rekening of u ontvangt een nieuw product. Let op: retour sturen van een product wordt niet vergoed.
Product ruilen?
Wilt u uw product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. U kunt hiervoor contact opnemen met info@1bed.nl Wel draagt u zelf de kosten voor terugzending van het product.
Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!
Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.
Afhaalservice
Wil je gebruik maken van onze afhaalservice? Geen probleem, wij plannen graag een afspraak met je in. Houdt hierbij wel rekening met de bijkomende kosten van €99. Dit bedrag wordt in mindering gebracht op het bedrag dat je van ons krijgt teruggestort.
Verpakking
Wij ontvangen de zending graag netjes retour. Daarom vragen we je om de producten weer stevig te verpakken zoals ze in eerste instantie werden geleverd (inclusief kartonnen hoekpunten). Voeg een kopie van de orderbevestiging of pakbon toe, zodat we je aanvraag goed kunnen verwerken. Zo hebben we direct de juiste gegevens bij de hand.
Aansprakelijkheid
1Bed.nl is niet aansprakelijk voor beschadigingen of het zoekraken van retour gestuurde artikelen. 1Bed.nl mag wettelijk gezien de schade in rekening brengen als het pakket niet deugdelijk is teruggekomen.
Terugbetaling
We doen er alles aan om de terugbetaling zo spoedig mogelijk te verwerken. Je ontvangt de terugbetaling in ieder geval binnen 14 werkdagen na ontvangst van de retour. Indien je hebt gekozen voor ‘betalen bij levering’ vragen we om je rekeningnummer (IBAN) te vermelden bij de retour, zodat we het aankoopbedrag kunnen terugstorten.
Heb je een specifieke vraag over ons verzend- en retourbeleid? Neem dan contact op met onze klantenservice.
30 dagen proefslapen
Voor verdere voorwaarden met betrekking tot 30 dagen proefslapen, klik op onderstaande link:
Levertijd & verzendkosten
Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. Het lukt ons echter niet altijd om dit na te komen. Soms zijn producten niet voorradig en dan kan de levering van uw bestelling iets langer duren. Op de productpagina staat een indicatie van de levertijd. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij u hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.
De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten bedragen:
€2,95 voor bestellingen die door de brievenbus passen
€ 5,95 voor bestellingen onder de € 100,-
Gratis voor bestellingen vanaf € 100,- (m.u.v. actie boxspring Eefje)
Levering verloopt via de postbode of pakketbezorger van PostNL. Over het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag tussen 9:00 en 18:00 plaatsvinden. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen.
Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
- Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
- Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
- Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
- Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.
Bij levering van diensten:
- Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
- Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Kosten in geval van herroeping
- De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product..
- Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via de zelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
- Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
- De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.
Uitsluiting herroepingsrecht
- De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
- Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
- die door de ondernemer tot stand zijn aangebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
- die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
- die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
- die snel kunnen bederven of verouderen;
- waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
- voor losse kranten en tijdschriften;
- voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken;
- voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
- Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
- betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
- waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
- betreffende weddenschappen en loterijen.
